Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tv100 yayınında Erdoğan Aktaş’ın sorularını yanıtladı.
İşte Bakan Uraloğlu’nun açıklamaları:
ÇOCUKLARIN TOPLUMSAL MEDYAYA ERİŞİMİYLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEME
Çocukların toplumsal medyaya erişimiyle ilgili yasal düzenlemedeki evreleri açıklayan Bakan Uraloğlu, “Orada Aile ve toplumsal siyasetler bakanlığımız, Adalet bakanlığımız ve içişleri Bakanlığı ile ortak çalışıyoruz. Meclisimiz ve kurul ile de ortak çalışıyoruz. bir basamağa geldik. Önümüzdeki yılın birinci aylarında bununla ilgili bir düzenleme yapmış oluruz” dedi.
“ROBLOX VE DISCORD İLE İLETİŞİMDEYİZ”
Bakan Uraloğlu, Erdoğan Aktaş’ın ‘Roblox ve Discord’ta yasak kalkıyor mu’ sorusu üzerine, “Esasında ikisi de bizimle bağlantı halinde. Mahkeme kararlarıyla kapatılmış. Oradaki bizim BTK’nın yetkisinde olan bahisler değil. Onun dışında mahkeme kararıyla kapatıldığı için yine açılması için mahkeme kararı gerekli. Bizim ile bağlantı halindeker Türkiye’de temsilcilikleri olmadığı halde zira bizim için o denli bir yasal bir mecburilik yok. Mahkemenin kapattığı münasebetleri düzeltme konusunda uğraşları var o bittiği vakit tekrar mahkemeye müracaat ettiklerinde açılmaları mümkün olabilecek” sözlerine yer verdi.
“GOOGLE TÜRKİYE TARAFINDAN ALINAN BİR KARAR DEĞİL”
Erdoğan Aktaş’ın ‘Google yeni bir güncelleme yaptı. Birçok internet sitesinin keşfet üzere kısımlarda görünmede bir sorun olmuştu. Bazıları buna sansür de dedi. Burada Google ile ilgili bir yaptırım kelam konusu mu?’ sorusuna karşılık veren Uraloğlu, “Google küresel tarafından alınan bir karar. Google Türkiye tarafından alınan bir karar değil. Bizde yakından takip ettik lakin Rekabet Kurumunun vazifesi olduğu için onlar gereğini yaptı. Bizde takip ediyoruz şu an için bizim yapmamız gereken bir şey olduğunu düşünmüyoruz açıkçası” dedi.
“DÜNYA’DA 10’NCU SIRADAYIZ SİBER GÜVENLİK KONUSUNDA”
Siber güvenlik ile ilgili yapılan çalışmaları anlatan Uraloğlu, “Bizim şu anda Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezimiz var (USOM). BTK’nın altında yapılanmış. Burada yüzlerce büyük akın, binlerce de daha fazla ziyanlı erişim istediğini engelliyoruz. 7 bin 200 civarında mevzunun uzmanıyla çalışıyoruz ve ülkemizin siber güvenliğini sağlıyoruz. Avrupa’da güvenlik endeksinin üzerindeyiz. Almanya, Fransa ve Türkiye olarak en düzgünler olduğunu söyleyebilirim. Dünya’da da 10’ncu sıradayız siber güvenlik konusunda” dedi.
‘HALEP VE ŞAM HAVALİMANLARININ HAYATA GEÇİRİLMESİ İÇİN 6 KİŞİLİK TAKIM GÖNDERDİK’
‘Türkiye, sizin de sorumluluk alanınızda Suriye ile ilgili neler planlıyor?’ sorusu üzerine konuşan Uraloğlu, “Bizim sorumluluk alanımızda ulaştırmanın 4 tane yolu var. Havayolu, karayolu, demiryolu ve denizyolu. Bizde haberleşme de var. Nereden bakarsanız bakın bütün her mevzuda olduğu üzere bu hususta da çok makûs bir durum kelam konusu. Birinci etapta yapabildiğimiz tespitler var, devamında da yapmamız gereken tespitler var. Birinci etapta uluslarası bir bağlantısallığın sağmanlası açısından Halep ve Şam havalimanlarının hayata geçirilmesi ile ilgili 6 kişilik grup gönderdik. Orada arkadaşlarımız incelemelerini yaptılar. O incelemede hiç bir radar sisteminin olmadığını gördük” diye konuştu.
TARİHİ HİCAZ DEMİRYOLU ONARILACAK MI?
Hicaz Demiryolunun son durumu hakkında bilgi veren Uraloğlu, “Onunla ilgili çok aktüel bilgi ya da tespitlerimiz yok. Biz geçmişte yolcu treni de yük treni de işletmişiz. Önümüzdeki günlerde son durumunu tespit ederek orada gerekli dayanağı sağlama noktasında olacağız” dedi.
“SURİYE HER MANADA İHMAL EDİLMİŞ”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Suriye’deki son durumlarla ilgili, “Haberleşme alanında arkadaşlarımız alana gittiğinde bağlantı kurmakta çok zorlanıyoruz. Suriye her manada ihmal edilmiş.
İLK ETAP ŞAM-İSTANBUL SEFERİ
‘Suriye’de sizin sorumluluk alanınızla ilgili bir takvim öngörüyor musunuz?’ sorusu üzerine konuşan Bakan Uraloğlu, “Günler diyebiliriz. Önümüzdeki haftalarda Halep ve Şam havalimanları için muhtemelen görevlendirilen arkadaşlarımızı göndeririz. Devamında da demiryolu, karayolu, irtibat ilgili de devamında. Havalimanı çok çok kıymetli. Birinci etapta zati biz Şam ile İstanbul havalimanı ortasında bir sefer başlattığımzı vakit İstanbul üzerinden dünyanın her tarafına onları bağlamış oluruz. birinci önceliği havayoluna verdik. Gelişmelere nazaran önümüzdeki haftalarda bu türlü bir ziyaret olabilir” dedi.
“SURİYE KALKINMA YOLU’NA DAHİL EDİLMELİ”
Kalkınma yolu ile ilgili sorulara yanıt veren Bakan Uraloğlu, “Kalkınma yolunun başladığı nokta Basra körfezi’nde Irak’ın Fav Limanı ki birinci fazı önümüzdeki sene devreye alınacak. Dünyadaki sayılı limanlardan biri olacak. Buradan çıkan bir demiryolu 1200 km bir sinirle Ovaköy’e bağlanması ordan da Türkiye içerisinden 2 bin 92 kmlik bir sinirle Kapıkule’ye bağlanması. 1200 km’lik kısmın aşağı yuları projesi bitti. Türkiye, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri ve Katar burada mutabakat zaptımız var. 2025 yılı içerisinde üretim çalışmalarını başlatabilir miyiz bunun çabasındayız. Suriye’de de oturup konuşabilceğimiz muhattaplarımız var daha evvelki sorularınıza yanıt olarak. Çabucak bu türlü bir olasılıktan bahsedersek gerçek olmaz lakin bir halde Suriye’yi de kalkınma yoluna entegre etmek düşünülebilir lakin bunu düşünmek için vakte muhtaçlığımız olur. Suriye burada kıymetli bir coğrafya. Bu türlü bir projeye kesinlikle entegre etmemiz gerekir diye düşünürüz lakin ana projede değişiklik yapılmasında erken söylemiş oluruz” dedi.
“RAYLI SİSTEM 2028’DE 17 BİN 500, 2053’TE DE 28 BİN 590 KM OLACAK”
Türkiye’nin Demiryolu ağı hakkında konuşan Uraloğlu, “Halihazırda 2251 kilometresi süratli tren olmak üzere 13 bin 919 kilometre raylı sistem çizgimiz var. 2028’de bu 17 bin 500 kilometre olacak. 2053’de de 28 bin 590 km olacak” dedi.
ANKARA-İSTANBUL HARİKA SÜRATLİ TREN PROJESİ
Süper süratli tren projesindeki durum nedir? Ne vakit başlayacak? Başlarsa ne vakit bitecek?’ sorusuna karşılık veren Bakan Uraloğlu, “Bir kere süper hızlı treni neden yapmalıyız? Ankara, İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Yalova katın hatta Bursa’nın birazını katın. 30 milyon beşerden bahsediyoruz. Burada bir seyahat muhtaçlığı var. Ankara’dan İstanbul’a 344 km uzunluğunda ve saatte 350 km sürat yapabilen harika süratli tren projesini çalışmaya başladık. bittiğinde yalnızca 80 dakikada iki kent ortasında seyehat yapılacak” dedi.
HIZLI TRENLE İLGİLİ BİLET SORUNUMUZ KALMAYACAK
‘Hızlı trende bilet sıkıntısını nasıl çözeriz?’ sorusuna ise Uraloğlu, “12 set daha süratli tren gereksinimimiz var. Onlarla ilgili irtibatları aşağı üst tamamladık, 12 seti aldığımız vakit süratli trenle ilgili bilet sorunumuz kalmamış olacak” diye karşılık verdi.
“İKİ HAVALİMANINI BİRBİRİNE BAĞLAYACAĞIZ”
Abdulkadir Uraloğlu: “İstanbul Havalimanı dünyanın en büyük havalimanı. Sabiha Gökçen de dünyada sayılı havalimanları ortasında. Yavuz Sultan Selim Dermiyolu projesi ile iki havaalanını birbirine bağlayacağız. Yarım saatte oradan oraya rahat bir biçimde gidebileceksiniz” dedi.
“BİR ELEKTRİKLİ ARAÇ BÜTÜN VİLAYETLERE GİDEBİLECEK”
Elektrikli araçların şarj kapasiteleri ile ilgili açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Şu anda Türkiye’nin 81 vilayetinde bir elektrikli aracın şarj kapasitesi ya da menzilini dikkate alabilerek bütün vilayetlere rahatlıkla gidebileceğini söyleyebilirim” dedi.
“DEPREM BÖLGELERİNDEKİ HABERLEŞME SİSTEMLERİNİ AYAĞA KALDIRDIK”
‘Deprem bölgeleri ile ilgili olarak haberleşme ve altyapı manasında en son hangi basamaktayız?’ sorusu üzerine konuşan Uraloğlu, “Deprem bölgesindeki haberleşme sistemlerini ayağa kaldırdık. bir sorun olmadığını söyleyebilirim. fakat muhtemel bir sarsıntı noktasında artık mümkün olduğunca bilhassa İstanbul’dan başlamak üzere ki başladık kuleler kuralım istiyoruz. binaların üzerine değil açık alanlara kuleler kuralım istiyoruz. Buna başladık bunu bitirdiğimizde bu manadaki riskleri ortadan kaldırmış olacağız” dedi.
SABİHA GÖKÇEN’E İKİNCİ PİST
Sabiha Gökçen Havalimanına yapılacak olan ikinci pist hakkında son durumu veren Abdulkadir Uraloğlu, “Uçakların iniş-kalkışıyla ilgili kapasite sorunları çözüldü. Artık orada günlük 700-800’e kadar çıkan bir kapasite var. Bundan sonra bin 500’lerin üzerine çıkmış durumdayız. Terminalle ilgili muhtaçlığı biliyorduk iyileştirmeleri yaptık bu sene 40 milyonu bulacağız” dedi.
KÖPRÜ GEÇİŞLERİ VE OTOYOLLARA ARTIRIM GELECEK Mİ?
Köprü geçişleri ve otoyollara artırım gelecek mi sorusuna Bakan Uraloğlu, “Bizim orada aşikâr işletme maliyetlerimiz var. Bu işletme maliyetlerini Türkiye’deki ekonomik koşulların, geliştiği, değiştiği duruma nazaran biz de vakit zaman gözden geçiriyoruz” ifadeleriyle cevap verdi.